Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2020-09-13, 16:14
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Amorgos - en pärla.

Imorse stävade Skopelitus ut vid 8-tiden på sin väg till Santorini. På söndagar går inte pärlan sin vanliga runda till Naxos via Småcykladerna. Passagerarna, en hel del, satt på däck och njöt av den underbara utsikten över bukten. Precis vid start lade sig Amorgos karaktärististiska mörka molnen som hattar över bergen. Det har varit en varierande väderlek med ömsom sol och ömsom moln, som lagt sig som en skugga över solen. Men behagliga 25 grader.

Middagen avåts nere på taverna Corner. Nikos gladdes åt min ankomst, han hade tidigare frågat Giannis, på Pension Porto Katapola om skulle komma detta år. Jag mindes för ett år sedan när jag plötsligt brast i gråt när jag tänkte på Arne. Då tröstade Nikos fru mig. Så fint!

Jag känner redan att jag har vant mig med söldukarna och dom hårda repstolarna. Bra det, för det lär nog bli en hel del tavernasittning.

Jag har nu boat in mig på studio 4 på pensionatet. Utsikt över bukten som Giannis lovade, det blir nog 2 sköna veckor här. Jag har inte gjort några utsvävningar, utan bara tagit en promenad för att konstatera att allt är sig likt.

Birgitta.




Samma båt står som alltid framför min balkong.




Bougainvillean prunkar fortfarande.




Utflyktsbåten




Nerium är på väg att blomma ut. Även hibiscusen torde ha blommat ut nu.
Svara med citat