Visa ett inlägg
  #42  
Gammal 2019-08-17, 15:14
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 738
Standard Sv: Till Kreta i högsäsong!

Lördag den 17 augusti, hemresekvällen.

Som på öluffartiden.

Jag har nu avverkat 5 boende på 10 dar. Jag minns när vi åkte till 10 öar på 30 dar utan att förboka. Denna gången var det förbokat,men lite i senaste laget då det är högsäsong. Inatt sov jag på grannpensionatet till Haris studios. På nyckelknippan stod det "Small apartment". Så jag förväntade mig det. Och vad fick jag? En lägenhet med ett kök som var lika stor som det jag har hemma samt ett sovrum. Visserligen ingen AC, men utrustade med både horhusfläkt och golvfläkt. Samt en altan som heter duga. Alla boenden har varit fantastiska!

Igår kväll var månen lika fantastisk som den varit dom sista kvällarna. Jag åt en god middag på stora räkor som Ekaterina förärade mig.





Elvis ville även vara med på bild, så vitog ett gruppfoto.




Innan jag gick till mitt nya boende var jag återigen tvungen att fota månen. Jag har faktiskt blivit bättre på att sova vid fullmåne. Jag har även slutat yla.




Återigen vaknade jag med havet utanför min altan. En så skön känsla! Man kan inte vara utan Grekland. Jag återkommer hit i början av september, då med Samos, Agathonissi och Fourni som mål. Även då med havsutsikt på dom flesta boenden.







Nu anländer snart taxin som ska föra mig till Daskalogiannis flygplats. Jag återkommer med med en kort sammanfattning av mina dagar härpå Kreta.

Birgitta.
Svara med citat