Visa ett inlägg
  #24  
Gammal 2018-05-16, 17:32
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 738
Standard Sv: Hipp hipp hurra för Kalimera som fyller 21 år idag!

Kalimera, vårt husorgan.

Jag tror det var år 1999 vi startade våra årliga Kalimeraträffar i Umeå. Vi var då makarna Sundell, EvaL med dotter och så vi. Varje år utökades medlemsantalet och år 2007 då Eva anordnade festen var nog samtliga umegreker med. Det var sista året här i Umeå.

Vi har också varit med på fester i Stockholm och Uppsala. Vi har även varit med om Kalimerafest på Kalymnos, Chania och Rethymno. Efter detta har det blivit väldigt många mer eller mindre spontana träffar med Kalimeramedlemmar på många öar. Tänk vilken social tillvaro vi har fått med forumet, Janne och Camilla!

Vi ett tillfälle satt vi i hamnen på Astipalea och delade på ett krus. Året var 1999 tror jag. Förbi oss gick ett par och mannen hade en Kalimeratröja på sig. Sa till Arne att den mannen hade vunnit tröjan på bloggen. På den tiden kunde man inte köpa Kalimeratröjor, bara vinna dom. En stund senare tog vi oss upp till Chora, satte oss på en liten altantaverna. Samma par gick förbi. ”Kan detta vara herr Kalimera himself” utbrast Arne. Till svar fick vi: Ja, det är det. Detta var första träffen med Janne och Camilla.

När Janne skulle fylla 50 år tänkte några medlemmar till. Vi måste fira honom på något sätt? Vi gjorde en liten insamling, initierade Camilla i det hela. Det skulle inte bli blommor och tårta. Den ”presenten” kommer nog Janne aldrig att glömma!

Sen har ju Arne under några år haft lite hyss för sig runt 1 april på forumet. Ibland med hjälp av några andra vänner. Några skämt har ju mer eller mindre blivit uppfyllda fast man aldrig trodde det,,,

Jag uppskattar dom mängder med resebrev som finns på bloggen. Återkommer och läser dom ofta. I dom finns se mycket tips på boende, utflykter, tavernor m.m. som är personliga. Väldigt många som skriver resebrev är utomordentliga skribenter. En fröjd att läsa. Även Jannes reseguider är en stor tillgång.

Detta är en stor (och lång) kärleksförklaring från en som var med redan på swipnet-tiden och som tack vare Kalimera fastnade för Grekland!

Birgitta.
Svara med citat