Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2009-06-03, 17:31
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Bra ställen i rythemnon?

Citat:
Ursprungligen postat av thosjö Visa inlägg
Det finns en del som jag tycker är ett måste:


När det gäller marknad så finns det en nere vid hamnen i Rethymnon som om jag kommer ihåg rätt är på onsdagar(bäst att du kollar detta). Här finns mycket härliga grönsaker, fisk och annan mat att handla. Men också en lång rad med "fusk"-märkeskläder. Det finns också många modebutiker inne i Gamla stan och i övriga stan också. Så barnen behöver nog inte bli besvikna.
Om det inte har ändrats just i år så är det Torsdagar som är Marknadsdag i Rethymno och ja de håller till i hamnen, eller piren. Alltså den stora hamnen precis där standpromenaden börjar.

Tycker för övrigt att;
grillad bläckfisk, kolokithokeftedes (zuccinibollar), saganaki tiri (friterad ost),melitzanosalata (aubergineröra)och turokafteri, (stark fetaoströra) hör till måstena att smaka.
Även om restaurang Zambía ligger en bit från Iiscos (nere vid busstationen) kan jag varmt rekomendera ett besök ( ta taxi det är billigt) då jag anser att de har bland de bästa mezérätterna jag ätit i grekland! Äter man tillsammans är det ca 5 små rätter + en sallad man kan räkna för att det ska räcka till två personer!
Svara med citat