Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2014-07-14, 16:07
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Vill impa med Grekland på 60-års kalas... hjälp!

Tänk dig noga för

Somliga förslag ovan är väldigt Hardcore Grekland.
Som någon nämnde också så bör man välja något lite lättare ( Inte rågrekiskt)
Ska man konverteras från franska rivieran så ska man välja ett resmål som är bra men ändå grekiskt men som kanske inte avviker så mycket från franska rivieran.

Jag föreslår att du tittar på Mykonos stad, Parga, Skiathos stad eller Rethymno på Kreta. Korfu stad har jag inte varit på än själv men det kanske också passar. Chania är min favorit, men jag tror att Rethymno är mer lagom att börja med för en som ska skolas om.

Jag vet att det klankas mycket på Mykonos men det behöver inte vara så dyrt. Maten är precis lika Grekisk o god om man inte väljer ställen med internationell prägel. Går man bara hundratalet meter bort så är det lika typiskt grekiskt som nån annanstans.
Fira/Imerovigli på Santorini kan också vara ett bra val för att vändas om, om man undviker värsta högsäsongen.
Sambons syster o svågern som är Greklandsnoviser var väldigt nöjda med Fira i alla fall.
Föväntar sig din far något i stil med Negresco i Nice så rekommendar jag 5-stjärniga Alimounda Mare på Karpathos. Vi kom hem därifrån i går och det är ovanligt hög standard för att vara i Grekland.
Om klass är viktigt för din far så titta på Elounda.
Själv tror jag känslan av Grekland är bättre om man går ner en nivå på sina krav.
Maten tror jag är bra nästan överallt faktiskt.
Lycka till med hjärntvätten
Svara med citat