Ämne: Aten!
Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2012-06-08, 16:05
Greekfamilys avatar
Greekfamily Greekfamily är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Athens
Inlägg: 152
Standard Sv: Aten!

Nej vi är inte medlemmar i den grekiska kyrkan men skulle gärna bli det.
Saken är den att vi vill gifta oss men inte i Sverige utan i Grekland men vet inte riktigt i vilken tråd vi ska börja dra i och vad som krävs för det.
Madelaine älskar den ortodoxa kulturen och jag med för den delen och har funderingar på att konvertera hur man nu ska göra.
Vad man har saknat i den svenska kyrkan är den samman hållning som finns i den grekiska kulturen.
I Sverige är det väl nästan bara på bröllop begravningar och dop som man besöker den och övriga tider på året kan man räkna deltagarna på sina fingrar vilket är motsatsen till hur det är i den grekiska kyrkan.
Sen är det annat som inte känns bekvämt i Sverige som till exempel när man vill gå ut en fredag eller lördag kväll i Göteborg så möts man ut av skränande tonåringar med ölflaskor i händerna sönderslaget glas mm eller dom som inte har förstått det där med toalett ha ha utan söker sej till närmaste vägg vilket inte är en skön syn att se.
Visst det händer säkert saker i Grekland med men ändå är det något som känns bättre men jag kan inte sätta fingret på det bara.
Nej nu ska jag säga som Per Morberg brukar säga i tv programmet "Vad blir det för mat" Nu ska jag hålla tyst för jag är så trött på att höra min egen röst.
Ha det gött alla.
Svara med citat