Visa ett inlägg
  #32  
Gammal 2011-10-04, 16:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kalimeraträff i Kalmar

Idag har jag varit inne på restaurang Athena och pratat och kollat hur många anmälningar som finns. De har 15 anmälda och av dem har jag anmält Claes, mig, CarinaN och Percy.
Är det någon som fortfarande inte anmält sig så får ni göra det själva på tel nr 0480 - 28088.

Vi blir erbjudna som alternativ till menyrätter en Grekisk tallrik med följande på :
lammkotlett, chirino(= litet souvlakispett),keftedes,moussaka,tzatziki,fetamix,oliver, feferoni samt grekisk sallad
kostnad 200 kr. De har husets vin för 195 kr (Umbala tror jag), men erbjuder också Kretikos röda eller vita vin för 195 kr (Det är dyrare annars)
Man kan självklart beställa från menyn om man inte vill ha tallriken.
Meny kan ni hitta på www.kalmarmeny.se sök på Athena.

De vore tacksamma om ni som vill ha grekiska tallriken meddelar mig så kan jag meddela Athena någon dag innan så de är lite förberedda och så att serveringen går snabbare.
Det börjar närma sig och det ska bli jättekul att ses.

Några kanske vill träffas innan på lämpligt ställe för ett försnack. Både Harrys och Krögers ligger nära.
Själv ska jag fira en 60-åring med mitt tjejgäng med utflykt hela dagen så jag och maken (som ska se KFF spela fotboll på Arenan) dyker upp till kl 19.

Väl mött!

Lissi
Svara med citat