Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2007-05-21, 20:27
*Nicki* *Nicki* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 66
Standard Sv: Hjälp - Sifnos eller Amorgos??

Hej,
tack för alla svar. Just nu lutar det åt Antiparos några dagar innan vi åker till Egiali. Ser verklligen fram emot det efter alla härliga rekommendationer här på kalimera. Plan B är dock Sifnos så man vet ju aldrig.

Kajode, kommer du ihåg hos vem ni bodde när ni var i Egiali? Vi funderar lite på Lakki Village men tycker det är ganska dyrt med 70E för en studio i mitten av juni (förbokning). Samtidigt så vill vi bo strandnära och ha en trädgård där barnen kan rasa av sig emellanåt. En pool är inte heller fel nu när femåringen lärt sig simma . Men vi är öppna för alla förslag. Någon annan som bott på Lakki och vet om de står i hamnen när man kommer?

Maria &Peter: Det finns möjligheter att ta sig mellan Sifnos och Amorgos så gott som dagligen under sommaren. Det går en katamaran (Hellenic Seaways) som tar vägen om Santorini innan den anländer Katapola (och därefter Naxos). Den tar inte många timmar, 3-4 tror jag. Men efter vad jag läst här på forumet så kan man inte lita på dessa båtar helt och fullt. Rätt som det är blåser det och de blir stående en eller ett par dagar. Dessutom är det rätt dyrt att ta sig fram med snabbåtarna. Det finns också ett alternativ om man åker från Paros men den färjan går bara en eller max två gånger i veckan. Kolla på http://www.openseas.gr/OPENSEAS/index_en.vm så hittar ni alla båtar som är utlagda.

Personligen skulle jag inte tagit båda öarna eftersom ni enbart är ute 10 dagar. Ni bör (vet att andra inte tycker detsamma) behöva minst en dag i Aten innan ni ska ta flyget hem igen.

*Nicki*
Svara med citat