Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2007-06-02, 23:03
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Plasma / LCD TV. Enbart för tekniknördar.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Nej, den kom ungefär i samma veva som Betamaxen och VHS:en. Men Philips hade ett annat system, som jag lyckats förtränga, innan System 2000. Jag jobbade i butik då och sålde grejerna.... Tekniskt sett var Betamaxen helt överlägsen. Suverän bild med dåtidens mått. Men VHS vann eftersom de lyckades få ut massa hyrfilmer. Jag vet inte hur mycket Philips lade på utvecklingen av System 2000, men de lade inget på marknadsföring! Dumskallar! Det var inget fel på System 2000, tvärtom, det var bra, men man måste tala om det för kunderna! Men det är historia nu. Nu spelar vi in på hårddisk och behöver inte bekymmra oss om band som går av, videohuvuden som behöver rensas eller annat mög....
Fast i samma veva är ju inte riktigt sant... När en ny produkt lanserar är det ju skillnad om det kommer -76 eller -79. Betamax gjorde entre 1975, Vhs september 1976 och video 2000 år 1979... Fast jag var inte någon videotok då.. men maken var! Det är han som håller mig informerad! Och numera är jag lika tokig som han!
Svara med citat