Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2007-06-02, 12:35
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Plasma / LCD TV. Enbart för tekniknördar.

Någon direkt tekniknörd är jag väl inte men vill ändå berätta om vår nya LCD TV.

Köpte för drygt 1,5 månader sedan ny TV. Hade diskuterat lite fram och tillbaka om att det kanske var dags att börja införskaffa något nytt längre fram. Helt plötsligt ville inte den gamla TVn fungera längre och jag hade ännu inte köpt någon 50-årspresent till käre sambon. Saken blev glasklar och nu skulle det handlas ny TV.

Det blev en Samsung LE32S86BD som redan från början visade sig ha fel på ljudet Blev en massa läspande ssss och ihåliga "bånk" så det blev till att kontakta inköpsstället. Visst, vi kunde lämna in den på SIBA för genomgång men så upptäckte jag det finstilta på kvittot där det stod att de tar ut en avgift på 600 kr för kontroll/återställning - I helskotta heller tänkte vi och kontaktade Samsung fria telesupport istället och där fick vi adekvat hjälp. Uppgav alla uppgifter om TVn och strax därpå blev jag informerad om att en TV-firma från Malmö skulle komma och hämta den vilket också skedde ett par dagar efter. Via Samsungs fria telesupport fick vi alltså den hjälp vi behövde, samtidigt som det inte kostat oss någon extra krona

Igår kom reparatören med TVn tillbaka och det var ett mjukvarufel + att en uppgradering hade gjorts. Vid start upptäckte vi att ljudet var uruselt på SVT2 och reparatören såg aningen brydd ut. TVn har inbyggd digitalbox och efter många minuters navigerande i manualen ställde han över den från analog till digital - Inte nog med att både ljud och bild blev kanon, vi fick flera för oss okända gratiskanaler också

Trots ovanstående lite tröga LDC-debut är jag jättenöjd med val av TV, dessutom är den designmässigt snygg att titta på

//Zanét
Svara med citat