Ämne: Digitalkamera
Visa ett inlägg
  #47  
Gammal 2009-07-30, 00:33
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Digitalkamera

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Så bra å høre fra deg, Vilma - og at du er fornøyd med kameraet
- god vidvinkel og mye optisk zoom er bra å ha, jeg har savnet det tidligere.

Casio Exlim EX-H10 er jo så nytt, kanskje ikke så mange som har kjøpt det hittil

Jeg forstår jo at du ikke har satt deg inn i alle funksjoner, men synes du det er et enkelt og greit kamera å betjene/finne ut av? Og hva med skjermen, fungerer den OK i sollys
- og Casio's software, er den bra, eller bruker du Adobe el lign. i stedet kanskje?

Kari
Kari, jag erkänna att jag kan inte så mycket om kameror, men sen vi började resa, har ett nygammalt intresse att fotografera väckts till liv.

Så utan att ha någon större erfarenhet, så bedömer jag denna som en mycket bra resekamera, enkel att använda och smidig.
Mitt allra första intyck av kameran var vidvinkeln, att det var så stor skillnad. Mycket bra. Zoomen är också väldigt mycket bättre.
Skärmen är, med ögonmått, 1 cm större på både längd o bredd,det tycker jag blir stor skillnad. Jag blir osäker nu ang hur den är i solljus, har inte tagit så många kort än, måste nog prova innan jag svarar på det, men det är inget som jag tänkt på i alla fall.
En finess som jag inte haft innan är att när man tar landskapsbilder så kan man trycka in en knapp och så blir färgerna skarpare, det tyckte jag blev bra. Eller så kan man trycka in en annan så tas dis bort, har ej testat det.
Jag har använt Casio's software och den är tydlig enkel att följa.
Listan kan göras lång på finesser men detta är vad jag testat.

Angående bildkvaliten i album: jag testade att lägga in ett par bilder i original, men det blev ingen större skillnad. Kanske de inte var tillräckligt bra kvalite på bilderna? Tillägg : de var tagna med min gamla kamera.
Hoppas du blev lite klokare Kari av mitt svar. Lycka till
Svara med citat