Visa ett inlägg
  #98  
Gammal 2012-07-24, 17:45
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Kom nyss innanför dörren i Gävle efter rest Alicante - Stockholm, besökt jobbande dotter i Torrevieja. Alltid lika trevligt i mitt älskade Spanien.

Kl 05.30 på flygplatsen El Altet noterade jag något. Väl hemma konstaterar jag; IBERIA vs RYANAIR: 4-0

1-0 (1') Sömndrucken stegar jag in och chockas av vilket enormt myller det var arla morgontimme. Trodde att det skulle vara jag och några affärsressenärer på Iberias fakir-avgång till Madrid. Det första jag ser är en ca 75 m kö till Ryans incheckning. Jag letar reda på Iberias baggagedrop (hade onlineincheckat, iof är väl Ryan"kunder" tvugna till det?), ett sällskap före mig, men då är tjejen i 1:a-klassdisken snabb att ropa fram mig. Kötid; 0 minuter.

2-0 (2') Eftersom jag hjälpte dottern att frakta hem en massa skräp så att hon slipper extraväska i augusti, var jag väldigt nervös att jag skulle överstiga Iberias tillåtna 23 kg. Mycket riktigt ser jag att vågen visar 25,0 kg. När taggen sitter på väska och jag får tillbaka passet med ett leende "buen viaje señor", kan jag inte låta bli att fråga om de 2 överviktskilona. Hon ler och säger, "baah, que pasa?". Då tackar jag så mycket och pekar på Ryan-kön. Hon skrattar. BTW så bär jag ombord två kollin.

3-0 (46') Kommer i flygstolen att tänka på att detta blir mycket billigare än med Ryan.

4-0 (90'+) Landar på Arlanda, kliver ner till tåget direkt när bagaget är hämtat, tåget rullar in när hissdörren öppnas. (turmål)

Fet målchans; är man påpasslig och man vet att man ska flyga en a321, så har plats 9A och 9F ca 3 meters benutrymme och vidunderlig utsikt över Europa, fördel 9F om man vill sitta mittemot en flygvärd/värdinna vid start och landning .

Epilog; Dotter flyger hem med Iberia/Vueling via Barcelona så småningom.

/Anders
Svara med citat