Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2020-07-31, 23:57
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Det gör inget!



Vilken underbar inställning!

Oj så bra vi egentligen har det! Jag tycker att ju mera jag läser både här och där om missmod och jämmer om hur eländigt och bedrövligt många av oss har det så känner jag alltmera ett växande illamående och irritation över det som jag tycker är tramsiga i-problem. Vi kan inte resa hit och dit som vi är vana vid.

Många av oss har det faktiskt egentligen fantastiskt bra, och många av oss har inte en aning om hur det är när man har det riktigt risigt. Jag ska inte hemfalla till att räkna upp en massa eländes elände som en del har det, men ...... en del av dem som har det riktigt besvärligt har aldrig tänkt tanken på att åka på semester till Grekland ens när det var goda tider och ingen Corona fanns. Så därför blir jag så glad av att läsa det du skriver Kajja!!!!

Tänk så härligt vi har det! Nu börjar augusti! Det kan ännu bli många sköna dagar i sol och på strand! Kanske kan vi snart knapra i oss lite kräftor och surströmming! Och har vi tur så väntar sen en ljummen och skön höst i september och oktober när det doftar skönt i skog och mark av blöt jord och träden börjar lysa gula och röda.

Oj så bra vi har det om vi bara får vara friska och tänker efter lite!

Masse
Svara med citat