Ämne: Aten 27-april
Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2015-03-08, 00:13
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Aten 27-april

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg

Birgitta, som ändå tycker att du ska hålla dig till en och samma ögrupp åt gången
Jo, det var väl ungefär så jag också tänkte. Visst kan man besöka åtskilliga öar under sin resa. Det är väl det som menas med ö-luff. Det jag tänker på är att om det spretar alltför mycket geografiskt så är det lätt att man får ägna mera tid till att sitta på båtar till sjöss än vad man tänkt sig. Sen kanske man som jag gillar att vara till sjöss och då gör det ju inte så mycket.

Av de tre öar som du nämner Blixten så är det väl Tilos som jag tycker spretar lite resmässigt, även om det råkar vara en av mina favoritöar. Poros och Tinos känns däremot inte så svårt att kombinera. Det innebär först en tur från t ex Rafina till Tinos. Sedan tillbaka till Rafina och buss till Pireus och båt ut till Poros, eller tvärtom.

I fjol gjorde vi en resa Pireus - Sifnos - Pireus - Egina - Pireus och det var inga problem. Det blev två övernattningar i Pireus men det ser jag bara som en bonus. 2010 körde vi en kombination Rafina - Tinos - Rafina - Pireus - Egina - Pireus. Även det var mycket lyckat. Så visst kan man blanda ögrupperna också.

Och visst är det kul att sitta och spåna kring olika öar och rutter!

Masse
Svara med citat