Visa ett inlägg
  #9  
Gammal 2018-04-23, 13:50
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Var är vi om 20 år?

Om 20 år:
- Kalimera, världens bästa site om Grekland, är sedan länge död och begraven
- Många som nu skriver inlägg i Kalimeras forum är döda, bl a jag, eller så ligger de (vi) ensamma som paket i nedbajsade blöjor och behandlas illa av en resurslös äldreomsorg
- Många länder, bl a Grekland, har infört begränsad turism i vissa områden eftersom det skadar mera än vad landet får tillbaka
- Smartphones har ersatts av något annat som är ”smartare”, förmodligen inopererade pyttesmå microchip
- FB, instagram och allt sådant tjafs är borta, annat skräp som inte behövs kommer dock att finnas på plats, förstås
- TV i nuvarande ”paketering” finns inte kvar, andra alternativ som förmedlar meningslöshet åt yngre generationen har tagit över
- EU är äntligen upplöst, kanske ersatt av något annat som förhoppningsvis är snabbare och effektivare än dagens korrupta, auktoritära och tröga dinosaurie
- Minst hälften av nuvarande politiska parti som nu sitter i riksdagen finns inte kvar
- Svensk monarki är på väg att upplösas
- Stora klasskonflikter blåses upp i Sverige
- Brottslighet i Sverige har ökat och nått ohanterliga proportioner, de första svenska favelas är ett faktum
- Svenska skolan och sjukvården är mycket sämre än dagens, nära kollaps
- Människor i hela världen ägnar sig allt mindre åt sex eftersom de blivit ännu mera upptagna (dygnet runt) av sina inopererade små microchip (befolkning kommer således att börja minska)
- Fetma, bl a i Sverige, har nått ohanterliga proportioner och blivit epidemi
- De första seriösa försök att ersätta flyget med annan snabb transportmedel börjar ta form
- De flesta cancersjukdomar kan botas och likaså Parkinson, demens, o s v, bl a med hjälp av inkommande DNA-teknik (läkemedel i nuvarande form börjar ersättas)
- Elbilar har nästan helt tagit över bilparken
- Första människa på planet Mars
- Första tecken på kontakt med utomjordisk civilisation
- Människor har blivit ännu mer egoistiska och osolidariska
- Allt fler söker lyckan i olika former av extremistiska trosbekännelser
- Mina barn och barnbarn har tagit över en värld som jag varit med om att förstöra
- Amen!
Svara med citat