Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2019-01-14, 15:06
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Måndag 14 januari 2019
Hej!
Redan tredje veckan i januari, och solen skiner....
Chattade med Chronis Panaretos igår, han sjunger och spelar tillsammans på lördagar med två andra musikanter hos broder Georgios ställe vid marinan, Del Mar. Han skickade mej några bilder på dammen som ligger inte långt ifrån cementfabriken. Jag har varit där medans dom byggde på den, det tog några år, men nu var den nästan halvfull. Det blir alltså en liten sjö där, och det skulle inte förvåna mej om nån planterar in fisk.....
Det nya sjukhuset är väl nästan klart, men när det öppnar visste han inte. Det har regnat ganska mycket som tur är, och när man väl kommer dit i april så är nog växtligheten frodig.
Jag fick inte reda på när första planet kommer, men som det verkade förra året, så försöks det nog att förlänga säsongen med nån, eller några veckor. När jag kom dit i september förra året, var det mycket mer turister än jag nånsin sett, kanske för att en del istället för att åka till Turkiet, åkte till Grekland. Alla ställen som jag kände till var fulla, men min grekiska morsa Eva lyckades fixa ett rum åt mej på Roses Studios, som ligger ovanför Amarillis...
Där bodde jag fyra dar,och förhandlade ner sista natten från 30 till 20 Euro, och sen flyttade jag till Elias rooms, där jag jobbade ner priset från 20 till 15 euro genom att olja alla lås och gångjärn som gnisslade, samt att dörren till Elias lägenhet skrapade i golvet, så den lyfte vi upp och lade på extra brickor...så jag har en natt till godo, sa Elias ...
och därefter flyttade jag till Mertonas Studios för 10 euro i en vecka och slutligen så flyttade jag till Zephyros Village...och det gick det med.
Men nu i april borde det inte vara så många, men men, man vet ju inte ......
Mikke
Svara med citat