Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2018-08-03, 13:14
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 686
Standard Banana Beach 2018

Hej,

Här kommer lite mer om Banana Beach .

Jag tog lite bilder, men jag får ursäkta den dåliga bildkvalitén.

Här ser ni sängarna. De ligger tätt samlade över i stort sett hela stranden. Det fanns en liten tom plätt på den östra sidan där man kunde ha slagit sig ner med eget parasoll etc. Vid den andra änden höll vattensportuthyrarna till, så där var det lite trängre. Där fanns oxå några få solsängar av den "gamla" sorten. (De lär ha kostat 10E).
Priset var alltså hela 20E. Då fanns det bla en söt badvakt som gick och spanade utöver vattnet, det fanns servitörer som sprang och tog upp beställningar och det fanns även en "HÅVmästare", som med en håv,- modell fjärilshåv, gick och plockade skräp mellan sängarna!



Här är väl det som tidigare var snackbaren. Den är nybyggd och tillhör hotellet (Nest). Det var exakt samma menyer uppe vid hotellet som nere vid stranden.
Längre bort finns det bord som man kunde sitta på när man skulle intaga lunchen. Dock gick det inte att sitta där och äta! Alla bord var lediga, vilket vi tyckte va konstigt. Men vi blev ju snart varse om orsaken. Ungefär 200 getingar kom stormandes när vi skulle äta. Personalen kom med 2 rökelser, men vad hjälpte det? Vi fick avsluta lunchen nere vid sängarna....

[IMG][/IMG]

Här ser ni några av annexen till nya hotellet, Alla byggnaderna verkar inte vara färdiga ännu. De täcker i stort sett hela ytan bakom stranden och står liksom på parad.



Väster om annexen ligger huvudbyggnaden med restaurangdel och pool.

[IMG][/IMG]

Nere på stranden kunde man få lite massage oxå, i ett lite lyxigare etablissemang

[IMG][/IMG]

Här återfinns en lite suddig bild på menyn.



Välkomna hit, önskar ägarna till:

[IMG][/IMG]

OM man nu ändå åker hit för att avnjuta den fina stranden och det fina vattnet, så bör man medtaga eget parasoll och helst även egen "förning". Drycken var liksom maten, dubbelt så dyr som på andra stränder. Billigaste flaskölen (liten) tror jag kostade 7E. Vattnet låg på dubbla priset osv.

Själva säger vi: Bye Bye Banana!! Tack för de år som har varit. Men nu är det över!

//Conny
Svara med citat