Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2014-09-07, 11:56
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Öluffa från Athen till Kos

Citat:
Ursprungligen postat av Petridis Visa inlägg
Vi tänkte åka runt midsommar
A mitten av Juni alltså, det är en bra tid att åka de mesta är öppet o de allra flesta färjor har börjat gå, samtidigt som det inte är så hysteriskt med andra turister ännu.

Det finns ju så många möjligheter, jag vet inte vad ni är intresserade av, men jag förstår ni vill stanna till några gånger o inte åka direkt till Kos.

Då är vi ju i Cycladerna, och då den mellersta o östra delen, o möjligheterna är stora, det som begränsar är just Kos skulle jag tro;

det kan nog vara lite knepigt (som alltid) att ta sig emellan ögrupperna, det går båtar emellan men inte så många, Bluestar har en som går tre dagar i veckan som går Athen- Santorini - Kos - Rhodos.

Nu vet jag inte om ni bokat redan o så men ett alternativ är ju tur o retur Kos, med Kos som bas når ni tex Kalimnos, Patmos , Leros för att nänma några exempel, det kanske är ett alternativ? (ni kan ju ta båten från Athen direkt till Kos men det är en lång resa, har ni redan bokat är loppet inte kört dock för ni kan flyga inrikes till Kos, )

Får nästan återkomma sen när man vet lite mer om vad ni är ute efter för upplevelser,
Svara med citat