Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2014-07-14, 00:36
Faestis Faestis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 359
Standard Sv: info om syros i allmänhet o galissas i synnerhet

Nyss hemkomna ifrån Syros och Galissas kan jag bara säga att jag längtar tillbaka!! Åk dit!! Enormt bra bussförbindelser runt ön, man sitter inte fast i Galissas bara för att man bor där. Vi åt i byn endast 4 kvällar av de 13 vi var på ön. Det finns 3 tavernor i Galissas + en otroligt trevlig och bra taverna vid stranden som bara har öppet till kl 19.00 p.g.a. att det stora hotell komplex intill som tar alla gäster som vistas där kvällstid = icke lönande att ha öppet på kvällen. Denna taverna är väl värt ett lunch besök!
Vi förälskade oss rejält i den stora vackra/lite lagom stökig staden. Det är väldigt lätt att ta bussen in till stan och taxi hem (10 Euro) Finns gott om taxibilar vid taxi stationen nere vid hamnen. Bussen direkt till stan kostar 1.60 och går via Kini.
Bussarna går en gång i timmen åt båda hållen. Ett tips är att åka den långa vägen till stan som tar ca en timme, då får ni se många stränder och kan sedan välja var ni vill kliva av. Mycket vackert finns att se efter vägen - jag lovar!!
OOooooo vad jag längtar tillbaka!! Nog har jag haft klump i halsen och tårar på väg många ggr när jag lämna en ö, men i år gick det inte att hålla tårarna tillbaka när Ermopolis med dess två spetsar med sina kyrkor på blev mindre och mindre....
Svara med citat