Ämne: Nafplio 2018
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2017-10-28, 07:44
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 893
Standard Sv: Nafplio 2018

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Jag har bott/övernattat på Pantheon o det var helt ok, vill man äta så kan man gå/åka in till byn. Prisläge runt 50, billigare att boka hotellet direkt. Fördelen är att det tar 10 min från flygplatsen, lätt att hitta eftersom det ligger precis vid stora vägen.
Vi bor annars ibland på Hotel Mati, gillar havsutsikten, poolen, bra restaurang. Riktig avkopplingsplats för 1 dag. Kostar runt 75 i lågsäsong, men värt vart enda öre. Det tar ca 30 min från flygplatsen. WWW. Matihotel.com
Tack för kommentaren angående Pantheon, känner mig lite lugnare nu. Första natten skall var så enkel och smidig som möjligt. Mati ser riktigt lockande ut, kanske fööör lockande.

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Du får gärna skicka mig PM, Lennart.alm@icloud.com, vi har lite grundläggande erfarenheter av er planerade resa, vi var i Nafplion för några veckor sedan
Tack Spizeman. Om du har tips på trevligt boende i Nafplio, tar jag gärna emot. Berätta gärna direkt här på forumet, kan ju finnas andra forumläsare som är intresserade. Har själv frågat på Hotel Agamemnon på strandpromenaden. Men det som vi helst skulle välja, balkong med havsutsikt kostar 85 € natten. Har försökt pruta lite, men det blev blankt nej. Som information till alla kan jag säga att Agamemnon har samma priser på booking.com och om man kontaktar hotellet direkt som jag har gjort.


Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Kineta, J studio, ligger nära stranden. Kostar runt 50-60.
Vill ni bo riktigt billigt så kan ni boka på campingen i Kineta, ca 18
Tack även för detta! Kineta har jag inte alls funderat på, så det var helt nytt för mig.

Ännu har vi inte bokat något så vi får se vad det blir till slut.

/ Anne
Svara med citat