Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2011-11-02, 22:35
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Hvor ble det av medmenneskeligheten?

Jag tror att vi är riktigt många som verkligen oroar oss för vilka konsekvenser Papandreous farliga spel kommer att få.
Hur ska grekerna klara sig om de röstar nej till räddningsplanen – kan de själva föreställa sig att det blir bättre utan den hjälp de nu har erbjudits?

Jag förstår mycket väl, att de som bor i Grekland försvarar grekernas reaktion hundra procent – det skulle jag också göra – men att kritisera andra besökande/turister och mer än antyda att de sviker vänner för att de inte kastar sig över bokningsknappen och beställer nästa års resa nu, men väljer att vänta och se hur situationen utvecklar sig innan de evt. kastar ut pengar på biljetter som de inte vill använda, det är för trångsynt/snäversynt.

Ingen vet hur världen ser ut nästa sommar och vilka konsekvenser denna kritiska situation kommer att få. Skulle det bli en ökad kriminalitet i landet kommer det naturligtvis att påverka en del när de väljer resmål, något som tidigare varit med till at vi just valt Grekland år efter år. Vi får verkligen hoppas att det inte blir så, men det måste vara tillåtet att välja fritt utan att bli kritiserad för ett evt. alternativt val.
Grekland är inte den enda plats i världen att fira sin semester, även om de flesta av oss helst vill resa dit igen och igen – men inte för varje pris!