Visa ett inlägg
  #53  
Gammal 2011-04-22, 08:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Om en hädangången tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Du kanske kan vara så snäll att utveckla dina erfarenheter från ovan nämda platser i en egen tråd Eva, jag är oerhört intresserad av ämnena i sig men stöter sällan på sakkunniga.

Glad Påsk!

//Kikh
Jag är inte alls sakkunnig men har läst en del om Greklands problem och en vän till mig har arbetat som sjuksköterska med en del av Atens utsatta. Min dotter har också praktiserat hos en organisation Arsis när hon gick sin universitetsutbildning. Hon gjorde då ett specialarbete om förhållandena i Atens ungdomsfängelse där Arsis då bedrev ett projekt. I den vevan läste jag också vad en del grekiska sociologer skrivit om missförhållandena och den sociala misär som många flyktingar har i Aten. Finns också många greker som har det svårt i Atens fattiga områden och antagligen är de fler idag efter krisen.

Läkare utan gränser som normalt arbeter utanför Europa driver också verksamhet i Grekland och många grekiska läkare, sjuksköterskor och socialarbetare gör ett beundransvärt arbete där.

När jag var på Lesbos sist var det en grupp greker som drev frågan om missförhållandena speciellt för de unga flyktingarna i det läger som satts upp där. Artiklar om de missförhållandena har skrivts både av Läkare utan gränser och av Amnesty publicerade i deras tidning.

Eva
Svara med citat