Visa ett inlägg
  #46  
Gammal 2011-04-21, 21:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Om en hädangången tråd

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Tack för den snytingen, Eva! Det var ett riktigt lågt slag under bältet, och totalt onödigt. Jag gick inte på dig personligen, och jag förstår inte varför du hoppar på mig, det är väl allmänt känt vad som händer i det landet. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att besöka Thailand. Jag har mina principer, och har hört alldeles för mycket om de hemskheter som pågår. Även om det kanske inte försiggår just där du rör dig, kan du inte blunda för att det finns. Och om det som hände på Samos får dig att må dåligt, kan jag inte förstå att du kan ens överväga att resa till Thailand. "Beundransvärt och effektivt"... de berättelser jag hör av folk som kommer hem därifrån vittnar om något helt annat.

Kasta sten i glashus, var det ja...

Karin
Jag måste säga att jag har väldigt svårt att förstå vad Thailand har i diskussionen överuvudtaget att göra. Du får gärna se det som ett slag under bältet men jag undrar verkligen hur du kan uttala dig om ett land du inte ens verkar ha besökt men kanske du är expert ändå. Thailand har sina problem men att generalisera saker som händer i begränsade områden till att gälla hela Thailand är extremt okunnigt. Ungefär som om drogproblematiken och prostitutionen runt Omonia, förhållandena i Atens ungdomsfängelse som är helvetet på jorden, flyktinglägren på Lesbos etc skulle gälla hela Grekland.

Det som antagligen är skillnaden just nu mellan Thailand och Grekland verkar vara att det förstnämnda arbetar hårt för en förändring när får vi se Grekland stå för den agendan.

Eva
Svara med citat