Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2015-04-12, 19:57
elena2de elena2de är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 49
Standard Sv: Bussar och annat på Syros

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det låter precis som och du beskriver Kini. Läs om Kini här.

Syros ligger i ett område som är känt som ett blåshål. Öarna Andros, Tinos, Mykonos och Syros får ta emot mycket vind. Men Syros är den ö som klarar sig bäst. Det blåser inte alltid, det kan lika gärna vara vindstilla. Det går att hyra moped i Ermoupolis, och i de större turistorterna. Busstrafiken på Syros är ett föredöme.
Hej och tack för svaret!!! Har läst på om dessa ställen både här på Kalimera och försökt googla mig till svaren och ju mer jag läser desto mera tvekar jag, alla ställen verkar ju ha sina fördelar Såg någon bild där stranden i Kini var fullständigt nerlusad med folk på ena sidan med hur många fiskebåtar som helst som trängdes på andra sidan och det är nog det som fått mig att tveka. Är det så där olidligt mycket folk på stranden i Kini under juli-augusti? Den(stranden) verkade ju inte vara så värst stor (visst är det konstigt att det inte bara är en själv som vill sola och bada under högsäsong?) Och en annan fråga jag av planeringsmässiga skäl undrar: Hur sent går bussarna? Att busstrafiken verkar funka hur bra som helst verkar alla vara överens om, men om jag åker in till Ermoupolis vid 6-7 tiden på kvällen och stannar till sent på kvällen, går bussarna då också? Eller blir man hänvisad till taxi?
Svara med citat