Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2020-12-06, 11:15
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: När reste du till Grekland första gången?

Min första resa gick till Ios, Paros och Naxos sent i oktober 1983. Vi var borta i fyra veckor. När vi var på Ios var det storm. Vi bodde på campingen på Mylopotas. Havet steg så fort att vi inte hann packa ihop tältet. Vi fick slita upp piggarna och bara springa med tältet bakom oss. När vi skulle åka vidare sent på kvällen tog det två timmar för båten att angöra hamnen. Jag tror att båten hette Poseidon, om jag inte minns fel.

Vi åkte därefter vidare till Paros och campade i en vecka. Då var vädret mycket bättre! Efter det blev det två veckor på Naxos. Där och då blev jag blixtförälskad i Grekland. Att på kvällarna få gå på paralian, inga människor nästan, bara några butiker och tavernor, vindarna ven och jag njöt Dagarna var fina, varma och soliga.

Efter denna resan har jag varit tillbaka till Naxos många gånger men även många andra öar, fastlandet, Kreta. Jag har varit i Grekland över hundra gånger och nu sitter jag och funderar på att eventuellt boka en resa i juni. Får se om jag vågar........

Lena
Svara med citat