Visa ett inlägg
  #93  
Gammal 2008-08-28, 20:10
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Rätt klädsel på taverna ?

Jag har aldrig förstått - på nästan 30 år - att shorts (snygga, nya, rena, ej för små som visar rumpan, ej för korta, ej av hawaiji-modell, ej badshorts utan modell city-eller khaki tillsammans med en hel, ren, nystruken, ibland helt ny, lagom stor, ej för liten, ej urtvättad T-shirt/Piké-tröja/kortärmad skjorta kan vara fel!

Ingen grek har behandlat oss illa, även om mannen (öhöm, männen) har varit klädda så... (Obs! Inga shorts för mig på kvällen!)

Det känns snopet att få veta om detta på det här sättet, vi har bara njutit och varit glada, artiga och tagit hänsyn. Trodde vi. Men kanske har vi blivit utskrattade istället? Ändå har vi blivit hjärtligt mottagna av många greker som vi blivit lite bekanta med på restauranger som vi valt att vara våra stamställen! Är dessa greker av dubbelnatur, talar de med kluven tunga? Jag tycka om dig om jag får dina pengar...?

Jag tror inte killarna ändrar på klädseln, men man kommer kanske vara mer vaksam. Inte gå på dessa fina ställen med vikta servetter, utan välja en enkel taverna... don efter person. Fast det är ju tavernor vi trivs bäst, med lokalfolket och husets vin... med husmanskost.
Svara med citat