Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2015-09-18, 19:02
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Till Egina den 19e sept

Jodå, jag är här, dvs i Agia Marina, sedan en vecka. Rent generellt tycker jag att Egina är en av de mest turtäta öarna jag vet i Grekland. Det innebär att om en tur mot förmodan skulle vara full, så finns det oftast en ny avgång lite senare. Till Egina stad finns ganska många turer både med vanlig färja och snabbåtar. Dessutom finns ju en egen linje hit till Agia Marrina. Det är Alexandros som normalt kommer en tur på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Vid förra helgen var det mera folk ombord än på övriga veckodagar, men absolut inte fullt. Hur det sett ut på båtarna i Egina stad vet jag inte. Men det skuulle förvåna mig om de var fulla.

Hur sedan valet påverkar detta är lite svårt att säga. En del folk som jobbar här ska kanske till fastlandet och rösta, och en del som bor och jobbar på fastlandet är kanske skrivna här och ska hit.

Hade det varit frågan om en ö med endast en eller ett par turer om dan så hade jag kanske förbokat om det var jätteviktigt för mig att komma på plats viss dag. Men här finns som sagt många turer att välja på, så om det inte är ett visst klockslag som gäller så hade inte jag förbokat.

Ha det gott här på Egina!
Masse
Svara med citat