Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2022-09-02, 20:11
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 519
Standard Sv: Resa till Grekland

Regnet och åskan kom vid sextiden på morgonen, men vid nio hade det dragit förbi. Efter frukosten bestämde vi att ta bilen och se oss omkring. Åkte först upp till Monodendri och vidare till Stone forest. Ett stort område med skiffersten i olika formationer. Vi fortsatte till Oxia utsiktsplats över Vikosravinen.
Lika imponerande, kanske t o m mer eftersom man såg ända ner i botten på ravinen. Och kunde konstatera att floden i botten var helt torr
Vädret blev bättre solen började titta fram så prognosen med dagsregn stämde som tur var inte alls.
Vi fortsatte till Aristi en sträcka på ca 15 km. Tog en lätt lunch och letade upp Elias bed and breakfast, som jag försökt komma i kontakt med men inte lyckats. Ägarinnan talade bara grekiska men en ung kille kunde lite engelska. Vi lyckades på mycket stapplande grekiska ftån mig och lika stapplande engelska från honom boka ett rum med frukost gör 60 euro natten den 4 till 8 september. Vi fick titta på rummet och det såg jättebra ut med kyl litet minikök och stort badrum. Känns riktigt bra, jag fick det boendet som jag önskst från en början, men inte kunnat boka då det inte fanns på någon bokmingssite
Aristi ligger som ett nav med nära till flera utflyktsorter. Också lätt att ta sig till kusten när det blir dags.
Tog bilem upp till Monodendri på kvällen för middag
Hsde settt att dom hade roasted goat oå en taverna, men den var slut så det blev grandma's zucchinibullar och lambchops i stället. Gott det också. Och så kom regnet igen när vi satt och åt.
Slut på en dag som bjudit både på vackra naturupplevelser och lite spänning mef bokningen på grekiska.
Kerstin och Stickan
Svara med citat