Ämne: Augusti 2011
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2011-11-20, 18:25
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Augusti 2011

Vi tar väl augusti på en gång då, när jag ändå är i farten!


IngegerdN med dotter, Jag och IngegerdN har träffats några gånger i sommar eftersom hon har varit nere flera vändor. En tisdag i augusti träffade jag henne och hennes dotter o barnbarn, plus en vän till familjen. Vi sågs på Sotos för en god middag och hade...såklart...väldigt trevligt.

Lisa & Bosse, Lissi & Claes
Torsdag den 18 augusti kom Lisa och Bosse (Bo Andersson på Kalimera) och Lissi och Claes till Rethymno. Jag och Git satt på Petrino och väntade in sällskapen som kom sent, tror det var vid 23-tiden och vi hade ett par trevliga timmar på Petrino. Nästa kväll var vi allihop på Parastratima bakom Rimondibrunnen i Gamla Stan, där vi åt goood meze och hade ännu en trevlig kväll.

På Parastratima


Utflykt
Jag fick erbjudande av Lisa och Bosse att följa med dom på 2 dagars biltur till helgen, men detta roliga äventyr får en egen tråd.

Kalimeraträff
På måndagen hade vi Kalimeraträff på Sotos (stambaren). De som kom var Lisa och Bosse, Lissi och Claes, samt Lugnagatan. Det blev en verkligt trevlig kväll med god mat. En liten svängom blev det också för en del.
Vi avslutade kvällen på min balkong, med lite raki.

Kalimeraträffen på Sotos.


Lisa och Claes tar sig en lite svängom. Sotos tittar på!


På min balkong efter Kalimeraträffen på Sotos



Födelsedagsfest
Nästa dag - tisdag - var det dax för fest igen, för då fyllde Git år och hade som brukligt är här, bjudit till fest. Hon hade valt Samaria och vi var ganska många. Supertrevlig kväll med mycket skratt och prat.

Från Gits födelsedagsfest. Kvinnan till höger i förgrunden är min förra hyresvärd.


Naxos
Den 27 augusti åkte jag till Naxos. Även den utflykten får en egen tråd. När jag kom tillbaka från Naxos hade Kristina kommit tillbaka från Sverige, så jag gick direkt till Sotos med resväska o allt efter Naxosresan, för att träffa henne.

Yanna
Svara med citat