Visa ett inlägg
  #64  
Gammal 2011-09-16, 13:10
desjan desjan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 29
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Blir lite fundersam när jag hör att turismen har ökat i Grekland. Efter att i 20 år rest till samma öar i Cykladerna vid samma tid, var i alla fall vi förvånade över hur lite folk det var i år. Halvtomma tavernor, gott om plats på stränderna osv. Våra värdar var också oerhört bekymrade över de uteblivna turisterna, så jag undrar var denna ökning finns?
Sen har vi tyvärr bestämt oss för att inte boka någon Greklandsresa nästa år, de billiga resorna brukar vi ju börja titta efter redan nu.
Efter två år i rad där strejker har tvingat oss att ändra resplaner samt oroat oss över om vi kommer hem som planerat, känns det just nu inte som ett alternativ att boka en Greklandsresa igen, hur mycket jag än kommer att sakna det! Även om det väl inte är så farligt att behöva stanna ett par dagar till, som någon sa, så påverkar det allt det som finns på hemmaplan, arbetet, katten, andra planer osv. Dessutom finns det ju ingen garanti att man får tillbaka de kostnader som kan uppkomma om man missar flyget hem, det kan i värsta fall bli mycket dyrt.
Så tyvärr Grekland, vi hoppar nog över nästa år, med sorg i hjärtat.
Svara med citat