Visa ett inlägg
  #21  
Gammal 2016-07-22, 08:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Paros "New Airport"

Citat:
Ursprungligen postat av anderz Visa inlägg
Dessutom börjar restauranger, affärer, Hotell ta kort!!!
Jamen, äntligen! Tänk att det ska vara så svårt att förstå. Visserligen tar kortföretagen bra betalt för sina tjänster, men å andra sidan vill turisterna betala med kort.

Ibland blir man bara så trött på ineffektiviteten. När jag handlade båtbiljetter häromdagen, fick man två val. Biljetterna hemskickade via post, eller uthämtning av biljetter på ett agency i hamnen. Med den grekiska postgången i åtanke, vågar man inte chansa på hemskick. Man hinner väl både åka o komma hem innan biljetterna anländer..

Så det får bli uthämtning. Ringde och frågade om jag kunde hämta ut kvällen före, då vi anlände, men fick beskedet att det då var stängt. "The office opens up one hour before departure. No problem." Näha, tycker dom ja. Själv blir man som svensk jättestressad av att inte hinna med båten, för att pappersbiljetthanteringen drar ut på tiden. Dessutom lyckas man alltid med att få nån grek före sig i kön, som ska stå och jiddra om en massa saker, samtidigt som kassören söker information via telefon.

Jag har ju fått mail med bokningsnr. Varför in i glödheta kan man inte ange det vid ombordstigning? Eller varför inte QR-kod, digital biljett, SMS etc. Det är ju så stenålders så man kan dö.

/Netwolf
Svara med citat