Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2019-10-19, 22:06
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Planerar nästa års resa

[QUOTE=Kajja;423093]Monica! Du har verkligen besökt de flesta av mina favoritöar..samt mysiga Parga.
Därför har jag inga förslag på nya öar...men det jag nu kommer att skriva kanske inte är så trevligt att läsa för alla Karpthosfans.
Detta är en helt personlig upplevelse och åsikt:
Vi var ett gäng på 5 personer som valde Karpathos som resmål för ingen av oss hade varit där. Jag hade läst så mycket positivt om ön på Kalimera så i egenskap av "reseplanerare" så blev det just den ön.
Hotellet var kanon, maten på restaurangerna var åxå god men sen var det annat som inte fick oss att vilja återvända. Stranden i byn..om man bor där..inget vidare.! Inget vad jag vill benämna en "fin strand".
Väldigt blåsigt och röflagg när vi var där. Ja det blåser väldigt mycket på denna ö!
Gick längre bort längs stranden men där var det stora stenblock precis där man skulle gå ner i vattnet så näe..det gick inte att bada där heller.
Är nog bortskämd från andra öar.
Vi tog bussen till Amopi en dag och äntligen blev det lite bad o sol.
Kanske vi hade en otursvistelse men till Karpathos är jag inte jättesugen på en återresa.
Alla har vi våra favoritöar och orsakerna varierar.
Hoppas du berättar vad du väljer!
/ Kajja [/QUOT

Jag har sedan många år tillbaka rekommenderat Karpathos. Men jag är mycket säker på att jag vid varje tillfälle påpekat att en förutsättning för att få uppleva storheten med den här ön är att man har ett eget fordon och åker till öns härliga stränder och byar.

Att åka hit och bo i Pigadia och endast gå ner till bystranden i Pigadia är absolut inte någon höjdare. Om man vill ha krypavstånd från boende till strand så finns det massor av alternativ som är mycket bättre.

Masse
Svara med citat