Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2021-03-17, 21:57
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard På promenad i Agia Marina

Den smala trottoaren får mig att hoppa hage mellan vitmålade trädstammar och överraskande stenkanter. Knäar i små djävulska hålor. Svänger höger vid Lottos taverna.
Trafiken på huvudgatan är fortfarande rätt lugn såhär i försäsong. Några lokala blå bussar passerar mig och en o annan öronbedövande vespa.
Sneddar över gatan till macken och den lilla butiken.
Sveper med handen över hängerna med T-Shirts, linnen och shorts.
Bakom kassan sitter två unga kvinnor o kikar i en mobil. -Hello!

Nu är jag här, nu ska jag handla! Jag ska ha ett linne med en Kretakarta!!
Tänk om jag aldrig mer får chansen att resa hit..klart jag ska ha ett sånt linne!!
Hade jag aldrig tänkt mig förr..på den gamla goda tiden..för ett år sen.
20€ senare vandrar jag lilla gatan uppått. Se där!..till vänster har vi hotell Atrion.
Där hade vi en enrumslägenhet för tusen år sen..känns det som. Helt okej boende.

Snett över till höger ligger stammisrestaurangen Aletri!! Åh vilka minnen!!
Andreas ser oss och skyndar ner för trappan. - My friends..hej..hallå..längesen! Kom!
Kärt återseende med en fin man som är gift merd Maria från vår stad..hemmavid.
Vi lovar komma lite senare..då ska vi ÄTA..jajamän! Ta in ALLT!! I have been starving from greek food!! Jag måste bara först..se..lukta..känna..mitt älskade Grekland! Jag är som ett barn på tivoli där allt är ett äventyr.

Efter en ouzo på gatan vinkar vi till Andreas och vandrar uppåt gränden..Den gamla delen av byn välkomnar oss med vårgrönska och matdoft. Flåsar oss uppåt och jag vinkar till de söta tanterna som sitter ute mot husväggen och knypplar.. eller vad de nu gör.

Precis när vi skulle gå till vänster..uppe vid den lilla tavernan där vi hörde någon som plinkade på stränginstrument..blev allt svart!! Kylan kom som en djävulsk omfamning och något slog mig hårt i skallen!! Det var verkligheten..!
Jag som slumrade så gott i marssolen på altanen..men så kom molnen och det blev 4 grader igen! -Ja, ja..bara att gå in å sätta på en kopp gött kaffe och hitta värmen igen🤗
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-03-17 klockan 22:28.
Svara med citat