Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2022-07-30, 19:06
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 573
Standard Sv: Rethymnions kust 20224

Om en vecka så packar vi; men vi har ju en v kvar! Hört mer skandinaviska sista dagarna o mycket tyska, lite engelsmänn dock. Haft suverän vecka, samma priser som 2021 och runt plus 30, gul flagg på stranden 2 ggr men med badskor funkar det. Tar Golden beach, 90. % tyskar o pool varannan dag o Lakki beachbar , reagge ställe med grill varannan dag. Inte fått pastisio ännu tyvärr. Vårt hotell har pool på annat hotell 4 min bort som stänger 19. Avslutar dagen där.

I påskas var vi i Berlin o åt Metaxasås på restaurang Samos. Vi letar efter sås här men finns inte. Ägaren till vårt stamhak Eyes, Stefano ringer då sin kompis som har en taverna. ” Säg till dagen innan så fixar dom Metaxasås” . Var där igår och var jättegott. Service!!! Två dar innan frågar vi hotell ägaren om bästa pizzan, vi går dit, utkant av byn , vi hade aldrig hittat dit. - Du gör goda pizzor, säger vi till pizzakillen, - Jag vet svarar han, nu vet ni att jag vet” . Vi går till Eyes och berättar om goda pizzor. Stefano ringer upp pizzakillen på Skype och visar oss två i bild. vi skålar med varandra.

I morgon o måndag har vi bil, 130 E för två dagar. Blir keramikbyn Margeritha, sen försöka hitta parkering i Heraklion för ta hop on hop off. För att åka lokalbuss Retymnion- Heraklion måste man åka in till Retymnion busstation. Sen vill vi även besöka Crete Akvarium, nån som varit där? Samt Hersonissos bara för ha sett den. Jannes guider är med så Amiras och Arhanes lockar med, får se. Vykort till Janne kommer postas om vi hittar frimärke.

Jo vi reser med Apollo, kul SAS fög ner oss. Guiden på flygplatsen jobbade på Hersonissos så ingen guide på bussen. Det finns 14; fjorton Apollo guider i Retymnion men 0 vid kusten, vi flög via Heraklion en söndag. Välkomstmötet var på torsdagen! Ja ni läste rätt! Två dar kvar sen om man nere 1 vecka. Sen ringde dom på skyddat nummer då vi inte var på mötet och undrar om .allt är bra.

Blir korv med bröd o stekt lök hemma i kväll, en kort tur till Eyes. Ingen Jack Daniels från våra flaska med skylt då vi har bilen. Middag i morgon på stekhuset ” Paprika” då det ligger avsides. Tar kina takeaway från Retymnion på måndag.
Lite nytt fick jag visst med, . Skriver mer efter bilturen
Svara med citat