Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2007-05-15, 21:47
pao pao är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Inlägg: 50
Standard Sv: Att föda barn i Grekland

Hej igen,Monica!

Jag tror att du har missförstått mina tidigare inlägg.

Om du läser mina inlägg noggrant, så kan du se att de inte handlar om varför ni beskriver det negativa utan hur ni beskriver det,och exempel gav jag i mina förra inlägg, jag skrev även i mitt förra inlägg att det är bra ifall ni beskriver både de negativa och de positiva upplevelserna ni har,inget konstigt med det.

Alla människor förstår att det finns för och nackdelar i alla länder,och det är inte det mina inlägg handlar om,men jag vill ej repetera ännu en gång vad jag har skrivit, det framgår från mina tidigare inlägg.

Du svarar nu med vad du har varit med om,och det är verkligen mycket mycket sorgligt att ni har fått vara med om det,och även andra som har drabbats eller drabbas och speciellt när det är barn inblandade.



Jag har också bekanta som har blivit fruktansvärt felbehandlade av läkare i Sverige,och då menar jag väldigt allvarliga fel som har begåtts,och åkt ner till Grekland och fått hjälp av läkare där med rätt diagnos och vidare hjälp.

Nu kanske någon säger att det inte skulle handla om Sverige i det här forumet och det gör det inte heller,men jag känner mig tvungen att förtydliga med vad jag menar,ni får ett kort exempel nedan.

Om jag nu med mina och även mina bekantas erfarenheter av t.ex sjukvården i Sverige,skulle börja beskriva Sverige som du gjorde med Grekland så förstår du att det ej skulle vara varken nyanserat eller rättvist,istället förstår jag att misstag och slarv förekommer inom de flesta yrkeskategorier men att de flesta gör ett bra och noggrant arbete,och det
finns ingen anledning för mig att svartmåla och generalisera någon kategori i Sverige eller något annat land för den delen på ett sätt som i princip drar alla över en kam, och det är just det jag har poängterat i mina tidigare inlägg.

Så det är inte bara vad man skriver,utan även hur man skriver det.


/pao

Senast redigerad av pao den 2007-05-15 klockan 21:50.
Svara med citat