Visa ett inlägg
  #68  
Gammal 2018-09-23, 13:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Rhodos/Karpathos i september.....

Sondag 23.9
Hejsan!! Va kul att ni hittade det lilla staellet som Elias driver!! Jag har aennu inte kommit mej for att aka dit, men ska naturligtvis aka nan dag. Brukar kaeka hans goda fava, och gubbarna ler vaenligt naer jag kommer, sen har jag forstas mina oronproppar,da det kan bli ganska hog ljudniveau daerinne.....
I morse soeau vaknade jag lite tidigare,sa jag foljde med mina tyska grannar till ferjan och bar tva av deras ryggsaeckar. Igar gick vi ocksa ner och tittade peau naer ferjan kom, sen lyckades jag fa med dom till Nenas Taverna, vilket gick lite langsamt, for de tyska damerna aer seriosa vandrare, och hade tidigare peau dan knallat fr Diafani till Olympos, om jag icke aer helt fel underraettad....Dom gillade Nenas mat, och att staellet inte aer sa stort, och efter nagra timmar knallade vi in mot stan, och jag visade dom Faros ocksa, sa vi blidde daer en stund hos Elias innan vi gick hem till Elias...
Kepsen jag skickat ner kommer han att snart borja anvaenda, sa han, sen far jag vael ta med den andra kepan som jag forstas glomde denna gang....
Fin dag idag, ganska lugnt, milda brisar och tempen ligger runt 28 grader....
Mvh,
Mikke
Svara med citat