Visa ett inlägg
  #23  
Gammal 2012-02-28, 05:33
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Arbeta i Grekland som icke-grek

Kikh:Jag tänker inte ge mig in i någon mer diskussion om detta, men menar rent generellt att skuldbördan ska läggas på den som anställer ...ÄR det så illa som Du skriver med arbetsgivare som anställer personal på dessa villkor så är inte det "turistarbetande" ungdomars eller rumänska/albanska/ bulgariska gästarbetares fel! Det har ju "passat" i Grekland att dessa haft dessa villkor alla andra somrar och då var det OK. Nu drabbar det grekerna själva.
Det är lika förkastliga arbetsvillkor OAVSETT vilka som har dem!
Sen att det är oerhört tragiskt allt som sker i Grekland är vi väl VÄL medvetna om alla...men högutbildade greker kanske kan finna jobb utomlands en period vilket jag ju vet sker nu. Jag förstår att Du har det tufft, men rent generellt har ju Du också tagit jobb från en grek och nu menar jag inget illa med det.

Rökningen unnar jag Dig verkligen Kikh, men det skulle nog vara det första jag dragit in på som helt onödig utgift inte minst av hälsoskäl och kanske kommande dyra läkarräkningar

Till slut: Jag reagerar enbart på att skuldbördan ang "turistjobb" eller vad vi nu ska kalla det inte läggs på rätt person.

Jag reagerarr på Du säger att det är skandinavernas "fel" att Du jobbar där Du jobbar för att vi "föredrar" det. Jag tror att engelska gått alldeles utmärkt för alla oss! Det är Din grekiske arbetsgivares "påhitt". Därmed inte sagt att Du inte slavat för skitvillkor Du också. Detta är inget personligt mot Dig i inlägget bara mina allmänna tankar.


Lissi

Senast redigerad av Lissi den 2012-02-28 klockan 06:10.
Svara med citat