Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2005-10-24, 01:41
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Öar jag gillade mindre

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Vågar jag säga de Rethymnon kommer jag inte att åka till någon mer gång
Någon annan ort på Kreta kan jag tänka mig.Tex. Bali eller Paleoxoritsa

Riitta
Hej Riitta!!
Blev nyfiken, vad är dina negativa upplevelser av Rethymno? Time-Share-kommersen, jobbiga inkastare vid fiskrestaurangerna i Venetianska hamnen eller allt skräp på stranden (fast det sistnämnda har det blivit skärpning på efter utplacerandet av papperskorgar allt tätare längs med stranden)!
Själva har vi en hel del negativt att säga om staden (vilket inte är så konstigt efter 17 månaders boende här), men jämför vi med vår "hemstad" Malmö så väger Rethymno tungt! Oavsett var i Grekland vi hade hamnat så hade det varit fördel Grekland gentemot Sverige! Trots att vi ibland upplever Grekland som ett "Kalle-Anka-land" med hopplös byråkrati, maffia (eller styrande familjer som det heter officiellt), livsfarlig trafik med mera!

Det vi gillar med Rethymno är att det är inte en liten by, men ej heller en storstad! Nära till precis allt! Vidsträckt strand, buss-kommunikationer till övriga orter på Kreta, båten till Pireus, restauranger, universitetet.

När vi tog steget att flytta så övervägde vi Hania. Men vi upplever den staden som alltför vidsträckt, långa avstånd mellan strand, båten till fastlandet (Souda-bukten), gamla staden med mera.

Och en ort som t.ex. G-polis skulle för oss vara alltför liten att bosätta oss i!
Bali! Kanske, vet ej men det får vi kolla upp om vi tröttnar på Rethymno! Men då får minsann alla våra nyvunna grekiska vänner här nere också flytta dit, för dom sociala kontakterna släpper vi inte i första taget!!

Nåväl! Heja Rethymno (på gott och ont)!!

Calle!

Senast redigerad av Calle den 2005-10-24 klockan 01:50. Anledning: Stavvfel!
Svara med citat