Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2015-05-28, 20:01
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Noen bilder fra Spetses, ny øy for oss

Jeg vil begynne med å si at Spetses by ikke sjarmerer en i senk fra første stund, som Poros by gjorde (med oss, i hvertfall).
At været ble kjøligere igjen, grått med s u r vind/trekk da vi kom, etter 10 dager med sol og varmt vær om d a g e n ( kveldene var kjølige hele ferien) gjorde heller ikke førsteinntrykket bedre..., men vi fant mye sjarm på Spetses og etterhvert :-)
Noe sol ble det og, her kommer bilder, det kan vel være flere enn oss som er litt nysgjerrige på øya?

Jeg begynner med dette som vel gir et kjølig inntrykk..., i tillegg viser det fakta, det var ikke mye folk å se



Fortsetter med Spetses største kjendis, Bouboulina og museet hennes





Sotirios Anargyros er det andre store navnet, men han er kanskje mest kjent p å Spetses? Han reiste fattig til USA og kom hjem som millionær (minst).
Pengene sine brukte han på øya, bygde en vanvittig stor og anerkjent skole, kun for gutter ( selvfølgelig), en skole etter mønster av Eton i England. Skolen er forlengst avviklet, men bygningene står der, ser fhv velholdte ut, vi gikk forbi, men bilde(r)... nei, det har jeg ikke...
Men bilde av statuen av ham, Poseidon, det s t o r e hotellet han fikk bygget, da han satset på turisme har jeg.
- og av hjemmet hans, en gang en f l o t t bygning, som dessverre har forfalt, men litt av fordums storhet synes .





Svara med citat