Ämne: Två år....
Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2010-06-19, 14:40
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Två år....

Hej Agda och hjärtliga hälsningar från din trakt! Min två veckors fina men svettiga Peloponnesos tur är nu ett härligt minne med fyra dagar i Vounaria, Koroni och Kalamata.
Jag besökte också Kalavrita, Kefallonia och Kardamili på Mani.

Efter resan har jag också tänkt mycket på om jag ville bo i Grekland och hur lång tid om året, var ville jag kanske bo, på en ö eller på fastlandet. Bara en sak är alldeles säker: På sommaren (juni-augusti) vill jag aldrig vara borta från Finland och från vår "egen" ö, dessutom det grekiska klimatet är mig på högsommaren alldeles för hett, ohållbart. Men kan människan få allt hon drömmer om?? Och jag har inte mycket pengar, så ...?? Och jag har också fullvuxna barn, inga barnbarn tillsvidare. Och maken förstås, han är inte alls så ivrig med Grekland! Kanske dock på våren och hösten!? Så många saker man måste fundera.

Men jag förstår dig mycket bra Agda! Också jag har alltid på något sätt haft lättare med mina fysiska problem i Grekland (hettan ur räkningen ), kanske därför att jag inte har där tid att tänka på dem hela tiden! Men också atmosfären, värme, naturen, många saker gör den säkert.

Hoppas att du hittar en rätt lösning och berättar här på forumet också i framtiden om dina tankar. Ha en fin sommar! Och till alla dina djur !
Eija
Svara med citat