Visa ett inlägg
  #64  
Gammal 2011-06-12, 14:54
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
. Seukel gör en klassisk "internet-kullerbytta", han/hon hittar en artikel, skriven av en sensationslysten journalist, som beskriver ett extremt ekonomiskt/politiskt scenario.
Utan att värdera inlägget som Seukel länkar till:

Den där "sensationslystna journalisten" presenteras så här av brittiska the Telegraph, där han bloggar om ekonomi:

Andrew Lilico is an Economist with Europe Economics, and a member of the Shadow Monetary Policy Committee. He was formerly the Chief Economist of Policy Exchange.

Europe economics där han jobbar är ett konsultföretag i ekonomi. De beskriver sina kunder så här:

Our clients include government departments, regulators, the European Commission and the European Parliament, companies both large and small, industry and professional representative bodies, law firms, public affairs advisors and charitable bodies.

Vad gäller oro för kommande resor så väntar jag själv tills experter på hemmaplan talar om för mig att jag inte bör planera för mycket för varken i höst eller nästa år. Jag har inte varit och är inte det minsta orolig.