Visa ett inlägg
  #97  
Gammal 2021-10-26, 20:02
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Tisdag 26 oktober
Hej Alla !
Det var kul att få komma tibax till Karpathos efter så lång tid, var det ett å ett halvt år sen??
Hade ju inget rum när jag anlände, men som jag kanske skrev, så deponerade jag min stora väska hos Nikos på Agnandi, och knallade sen upp till lilla hotellet Mertonas, där jag som tur var fick rum....
Fick låna Andreas gamla Vespa, vars batteri tog slut under tiden, så jag köpte och installerade ett nytt dylikt. Det blev inget jobbat med Andreas denna gången, men istället blev jag tavernastolsreparatör på Pelagos, vilket kändes meningsfullt, då jag s.a.s varit del av tapeten där sen den startade....Hann med sexton stolar, d.v.s dom som hade ställts åt sidan. Att plocka isär dom och limma dom skulle ta alldeles för lång tid, men som jag hade med mej min lilla Makita, så köpte jag skruvar, och drog in i alla pinnar, balkar som satt i benen, samt att jag skruvade fast sitsen, som för det mesta var lös....Sen tror jag mej förstå, att stolarna inte hade några filt-eller plastfötter, så blir nog friktionen större, och därmed påfrestningen på konstruktionen också större. Hittade några enkla plastfötter i järnaffärn tills vidare, men ska leta reda på större och starkare hemma i Svärje, och ta med ner nästa gång.
Bodde kvar på Mertonas hela tiden, och hjälpte änkan Sevasti med lite grejer, så jag kom rätt billigt undan. Hon verkar nog vilja fortsätta att driva hotellet, så jag kanske kan komma överens med henne nästa gång jag kommer ner. Som jag fattar det så blev säsongen ngt längre på Karpathos, och på Rhodos, dit jag tog färjan den 8 oktober, var det mycket turister, men antagligen har väl Rhodos den längsta säsongen i hela Grekland, är min gubbgissning...Vad säjer du, Janne?? TUI, som är en av de stora med ca 100 destinationer, har visst anmält intresse att börja flyga på Grekland i mars....Så kanhända jag ska dra neröver i mars på reparera stolar....Men nu är det skönt härhemma i höstvädret med vinterdäcken pumpade och målade, båtarna sover i trägårn, och jag har krattat löv och plockat äpplen i det fina vädret....
mvh,
Mikke
Svara med citat