Visa ett inlägg
  #12  
Gammal 2016-01-25, 17:14
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Åter till Syros

Jag tycker precis som du Lissi, det är nånting som gör att man inte riktigt fastnar för Syros. Ermoupolis är den stora behållningen och även den norra delen av ön med fina vandringar. Men ändå är det nånting med ön, vet inte vad, antagligen Ermoupolis, som gör att man vill dit trots att man redan bestämt sig för att aldrig åka dit igen. Första gången vi kom till Syros var 2010 och vi bodde då några nätter i Ermoupolis och några nätter i Kini. Föll ju pladask för stan men vi sa till oss själva, min man och jag, att hit kommer vi nog aldrig mer. Nu har vi varit där flera gånger, visserligen bara korta vistelser. Syros är den ö som jag tänker på mest av alla öar jag varit på. Faktiskt finns Syros oftare i mina tankar än Amorgos!
Jag tycker också mycket om Tinos och förstår inte varför det tog så lång tid innan vi lyckades komma dit. Vi hade förutfattade meningar om att ön var tråkig och utan fina bad, men det visade sig vara precis tvärt om. Det är en toppenbra kombo, Tinos och Syros. Du får nog en härlig resa!

Anne
Svara med citat