Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2019-06-02, 14:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: En Glimt av Mitt Grekland

Här är en annan glimt från mitt Grekland. Det handlar om något jag kallar för mitt Happy Place, och denna gång är det från paradisön Tilos.

Vaknar oftast tidigt på morgnarna. Dagen börjar med en lång frukost på baksidan av Annas Studios. Alla andra som bor på Annas sitter på framsidan och äter frukost. Inte så konstigt eftersom utsikten är så fantastisk. Men jag sitter som sagt på baksidan och tittar på fåglar och dricker kaffe.



Ett av mina Happy Place på Tilos: baksidan på Annas Studios.

Efter frukost packar jag min ryggsäck och går längs med stranden i Livadia tills den tar slut. När jag kommer till början av ”mördarbacken” tar jag ett djupt andetag och kämpar mig uppför backen.

När jag kommer upp till kapellet Agios Ioannis är jag helt slut, för den där backen är sannerligen inget att leka med. När jag har pustat ut sätter jag mig under trädet utanför kapellet. Där sitter jag sedan och tittar på fåglar och filosoferar tills det är dags att äta lunch.



Ett annat av mina Happy Place på Tilos: trädet utanför kapellet Agios Ioannis.

Sedan går jag tillbaka till Livadia och äter en lång lunch på Omonia, som också är ett av mina Happy Place på Tilos.
Svara med citat