Visa ett inlägg
  #71  
Gammal 2011-12-18, 20:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta

Birgitta du skriver att det inte är några grönsaker på tallriken. Normalt så beställer man in flera rätter och sällskapet delar på allt så är det på traditionella tavernor även under sommaren. Dvs salladen för sig, ibland även potatisen för sig. Det måste ni väl ha stött på tidigare även om det finns rätter som innehåller ex både kött och grönsaker.

Antar att maten nu inte alls är turinstanpassad utan besökare får äta på grekers vis som jag själv lärt mig att älska.

En vanlig måltid för mig i Grekland kan vara en grekisk sallad, potatis med oregano och en kyckling, fisk eller kötträtt. Har vi lyckan att vara fler vid bordet kan det ännu fler rätter att dela på kanske både briam, gigantes, tomatbollar, taramosalata, fava, ostsagananki och en tallrik nykokt zucchini eller rödbetor. Finns massor att välja på.

Det är hemskt att snön regnar bort men det är trots allt ett litet lager blötsnö på marken här hemma. Tror nästan alla längar efter riktig vinter nu inte är det gröna gräsmattor norrlänningen drömmer om här hemma.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2011-12-18 klockan 20:51.
Svara med citat