Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2009-10-21, 10:18
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Ska du åka till Grekland 2010?

Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Skall jag vara ärlig så blir jag mer o mer less på att allt är klart långt i förväg, nu vill jag bara packa lilla duffelbagen och fara...
Sån't ser jag också fram emot, men det får bli när barnen har tröttnat på att åka med oss gamlingar... Nu räckte det inte med att boka för mig, maken och två barn, nu ska dotterns pojkvän också med. Apollo hade överhuvud taget inga "långresor" för fem personer, och dessutom har de inte kvar något enda hotell inne i Pigadia. Vi funderade på en kompromiss, bara två veckor och ett hotell som ligger halvvägs, men det kändes inte riktigt bra. Och dyrt var det, nästan 10 000 per person.

Men så såg jag att någon här hade bokat med Airtours. På hemsidan om man söker på Karpathos, står det fortfarande att nästa sommars program kommer "inom kort", men jag testade en annan väg. Gick direkt in på hotellet och provade att boka, och där gick det minsann! Två lägenheter på Manos Plaza, mitt i smeten. Tre veckor, boka-tidigt-rabatt 400 spänn per person, barnrabatt för pojkvännen som bara är 17 när vi åker (oj, vad han kommer att få äta upp det! ) och priset hamnade på runt 7 000 per person. (Apollo ville ha över 5 000 per person för enbart flygstol... och även där hade de bara två stycken.) Mycket rimligare, i synnerhet som det här blir första gången jag inte behöver betala för hela familjen, utan barnen står på egna ben.

Å, vad skönt det ska bli, vi har ju inte varit ner till Karpahos på två år, p g a resor annorstädes och annat. Vi har längtat oerhört! Vintern kommer att bli mycket lättare att uthärda nu...

Karin
Svara med citat