Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2009-09-20, 16:41
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sporadene for første gang - en liten tilbakemelding

I morgen er det 2 uker siden vi kom hjem fra vårt første besøk i Sporadene - vi er veldig godt fornøyde med ferien - som vi alltid bruker å være - vi ferierer jo (nesten) bare i H e l l a s

Vi var også kjempeheldige med været, hadde det beste været man kan ønske seg - en dag med lettskyet, men ellers S O L, vindstille og akkurat passe varmt døgnet rundt
- men den siste dagen slo det om, da kom det våte/ustabile været som dessverre "slo seg til" mange steder i Hellas for noen dager, en uke, eller mer alt ettersom.
- vi delte våre 14 dager slik Alonisos 5 , Skopelos 6 og Skiathos 3 dager/overnattinger, og den rekkefølgen var bevisst, vi ville gjerne at flest mulig skulle ha reist hjem fra Skiathos innen vi kom dit.
Det var ingen overraskelse at det var t u r i s t p r e g og fullt av folk på Skiathos, men Skopelos by ga oss et lite "sjokk" den første kvelden da vi kom ned
- jeg var ikke forberedt på at det var dimensjonert for s å mange turister der, enormt mange og ganske store kafeer langs havna.
Så Alonisos er nok den øya som passer oss best, og den vi likte aller best - på Skopelos likte vi oss også veldig godt, og selv om vi hadde nedprioritert Skiathos og var noe forutinntatt, så likte vi oss der og, vandret inne i de trange gatene bak og ovenfor havna

At det er vakkert i Sporadene , det visste jeg bl a fra alle de deilige bildene jeg har sett her på Kalimera

Og tusen takk til deg, Janne - vi hadde s å god nytte av dine suverene E-guider
Jeg hadde skrevet ut alle tre og jeg skal si de ble brukt
- det er bare "lefser" igjen av dem nå - men om vi skal tilbake så er det jo bare å skrive ut n y e

Kari
Svara med citat