Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2012-07-28, 23:18
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Naxos/Santorini? Hjälp mej att välja:)

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jag har noga läst dina inlägg och tankar i den här tråden. Det har gett mig en känsla av att ni inte är riktigt färdiga med Karpathos. Din fråga Naxos eller Santorini ska kanske besvaras med : "En gång till till Karpathos". Bo i Pigadia (ni vill ju ha nära till lite liv och rörelse, tavernor mm) men hyr en moppe och åk på 30 min till några av de riktigt härliga stränderna på ön (t ex Achata, Appela eller Kyra Panagia). Underbara stränder som man bara längtar tillbaka till. Och om massagen från stenarna på stranden känns allför ömmande så finns bekvämare lösning att hyra i form av solsängar. Så känner jag, som också älskar Ammopi, men Achata ännu mera.
Snällt av dej! Alltså jag vill inte utses som en gnällkärring, men stränderna på Karpathos är inte riktigt vad jag väntade mej. Stranden på Ammopi var stenig (just på den stranden fanns inga solstolar) men kanonfint vatten!!
Andra gången på Karpathos vågade man knappt gå ut i vattnet pga jättehala stenar. Visst, jag håller med, vi skulle kunna ta oss runt med moppe, men eftersom vi är lata charterturister, så vill vi bara promenera till stranden. Annars gillar vi Karpathos.

Vi är riktiga svenssonturister; bad,sol och mat!!

Till stan gör faktiskt inget om det tar en stund att promenera till, bara skönt att promenera när solen gått ner. Man skulle kanske ge Karpathos en chans till. Har kollat runt lite på öarna, och Zakynthos el Kreta skulle kanske vara nåt.

Var på Kreta 96 när barnen var 6 o 7 år, då bodde vi i princip på stranden och det var perfekt, tog bussen in till Chania och Platania.
Vi är 45 år men gillar lite liv o rörelse, får inte vara som det var på Ammopi Förutom vattnet då!)
Svara med citat