Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2008-09-09, 16:24
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 754
Standard Sv: Turen går till södra Kreta

Hustrun här!!!

Sporadisk planering pågår från min sida. Mycket tacknämligt med alla tips och råd.

Resrutten har ju sett ut så här; Chania- Paleochora med buss. Paleochora- Souga- Agia Roumeli- Loutro- Chora Sfakion med färja.

Från Chora Sfakion med buss till Rethymno och så åter Chania med buss.

Jag (vi) överväger att skippa Agia Roumeli. Båtbyte kanske vi får göra där.
Vi har varit i kontakt med Hotel Daskalogiannis. Att bo där kostar 56 Euro per natt, och det är för högt pris. Hur är prisbilden i Loutro??

Nu till Uffe; Kreta är stort!!! Vi tar sydöstra Kreta vid ett annat tillfälle.
Området är för fint att slarva över!!!

Till Lars; Det blir nog lite vandring trots mitt elaka knä. Jag har med stort intresse skrivit ned dina förslag på vandringar. Vandring är ändå viss balsam för mitt onda knä! Tack Lars.

Birger; Vi kan väl ta kontakt med varandra på flyget. Kanske dela en taxi från Airport till Chania?

Lefteris; Hur stora är möjligheterna att vi får skåda rovfåglar på vår resrutt?? Vilka fåglar ska vi spana efter??

Till Mariane; Totalt hjärnsläpp av mig att inte planera in fullmåne på vår höstresa!! En dagstur västerut till Elafonissis har vi icke uteslutit. Vi har varit därstädes tidigare, men då blevo vi blästrade av den vinande sanden.
Dock är det väldigt vackert där!! En fråga bara; Var ligger Gavdos??

Avslutande fråga bara; Kan man promenera till Sweet Water?? Eller blir det taxi från Loutro?? Eller färja dit??

Birgitta
Svara med citat