Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2014-04-07, 19:47
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Boende med barn uppe i Chora och bussen

När jag var där i somras i mitten av juni så gick bussen hela vägen ned till Angalistranden. Men möjligt är att den precis börjat gå ända ned då.

Agios Nikolaos hade många nudister, så kanske säkrast att förbereda 4-åringen på det innan ni kommer dit ifall hon/han är ovan. (Hade nog behövt förbereda mig själv på det också innan jag kom dit första gången då jag blev alldeles blyg.)
Har för mig att halva stranden - den remsa som är längst bort från den lilla tavernan, är nudiststrand och på den andra delen närmast tavernan badade man med bikinin/badbyxorna på.
Det går badbåt dit från Angali beach som jag tror 4-åringen kommer att uppskatta ifall ni någon dag inte skulle vilja gå. Det går också badbåtar till fina stränder från hamnen. Till Katergo t.ex (men när jag var där så blåste det så mycket så att de båtarna var inställda tyvärr.)
Eva nämner också den fina tavernan i trädgården. Den är ett måste att besöka. Supersmaskig mat otroligt mysig miljö och trevlig personal.
Jisses, nu vill jag tillbaks. Ni kommer få det så fint på lilla Folegandros. Bra beslut att bo uppe i choran. Så mysig på kvällarna.
Svara med citat